Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Fabryczne podkładki zaraz po montażu. Dzięki bardzo za odnośnik do właściwej strony.
    bastek1080

    Komentarz


    • Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
      Lesjo ...20 po załadowaniu trzymają na ok.38cm. (tak pisali ich użytkownicy w tym temacie. Są fotki.).
      No u mnie po 3 latach z "20"stkami przy załadowanym bagażniku / pasażerach to tył był zdecydowanie niżej. Dlatego też teraz są 3349
      Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
      Te 45cm na Monroe SP3349 to jakiś ewenement. U innych kolegów 41-42cm było "po ułożeniu".
      Potwierdzam - po kilku jazdach testowych wysokość się ustabilizowała. Choć na początku tak jak pisałem na świeżo w relacji po montazu
      Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
      Pierwsze opuszczenie auta: 43,5 / 44
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • 25mj6 Monroe SP3680 dedykowana do Superba i Passata 3C0511115AC w katalogu pdf ma końce o oznaczeniu PP-Podwójmy Pigtail (różne końce). Do Octavi sprężyny mają oznaczenie D-podwójny Pigtail (takie same końce) !
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz


        • endryu Dziękuję za cenną uwagę. Pytanie czy ma to praktyczne znaczenie?
          Wedle katalogu on-line podkładki gumowe, w które wchodzą sprężyny są identyczne - Superb Kombi, Octavia Kombi. Na Autodoc (sprawdzałem w wersji UK) podobnie dobiera takie same podkładki.
          Sprężyny mają kontakt chyba tylko z podkładkami?

          Katalog Lejs, nie rozróżnia pigtaili - jest jedno oznaczenie "I I".


          Przy okazji - film z wymiany sprężyn w Pasku 3C5.


          Jak zwykle będę wdzięczny za wszelkie uwagi, tudzież polemikę

          Komentarz


          • witam zna ktos moze numer sprezyn sachs tyl do o2 19tdi hb

            Komentarz


            • sachs Informacje techniczne - ZF Aftermarket
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz


              • ok dzieki tak myslalem ze to sachs 994 414 a co sadzicie o tych sprezynach

                Komentarz


                • Zamieszczone przez luzak102 Zobacz wpis
                  ok dzieki tak myslalem ze to sachs 994 414 a co sadzicie o tych sprezynach
                  Drugi rok jeżdżę i póki co OK
                  OIIFL Kombii - 198 Km / 457Nm - R Stage One
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5-o2fl-2-0-tdi


                  T: 500286848

                  Komentarz


                  • To super w takim bądź razie zamawiam i wymieniam dzięki za pomoc

                    Komentarz


                    • moze ktos potwierdzic czy te sprezyny sachs 994 414 beda pasowaly do o2 1.9 tdi hathbak bo dzwonilem do sklepu to podali mi numer 996 621 ale pokazuje ze one sa do golfa a nie do o2 pozdrawiam

                      Komentarz


                      • Octavia II liftback 1Z3 1.8 TSI bez LPG i bez haka + pełnowymiarowe koło zapasowe + 1/2 zbiornika benzyny:
                        Sprężyny tylne fabryczne 1K0 511 115 BD (1x pasek biały, 1x pasek żółty) PR-1JA+0YD - za miękkie, od kilku lat tył na pusto siedział na ~38 cm (przy normie dla podwozia standardowego 398 +/-10 mm), a przy większym obciążeniu "motorówka".
                        Auto na codzień użytkowane 1..2 osobowo, a kilka..kilkanaście razy rocznie 4 osoby + pełny bagażnik, więc MONROE SP3349 i LESJÖFORS 4285720 wydawały się trochę na wyrost.
                        Stąd zrobiona zmiana na sprężyny tylne LESJÖFORS 4285719 (dedykowane do kombi 1Z5, odpowiednik nieco twardszych 1K0 511 115 BG, drut 11,75 mm, dł. 357 mm, śred. 113 mm, masa 2,19 kg) - tył po zmianie: ~40,5..41 cm jak na foto.20220324_092007.jpg

                        Komentarz


                        • ramatahatta kurcze, właśnie stoje przed dylematem wymiany sprężyn w heczbegu z LPG. I zastanawiam się nad lejsami 19 ale z kombi. Czy tutaj na pusto nie jest tył troszke dużo uniesiony w górę? Czy fotka robi tylko takie wrażenie. Jak zapakuje rodzinke to łączna waga pasażerów tył wynosi ok 70kg, ale jak załaduje bagaże to chciałbym aby auto trzymał mniej więcej poziom a nie szurało chlapaczami... Znowu na codzień śmigam tak w 2 osoby. Możesz wykonać fotkę ale nie z góry?

                          Komentarz


                          • @smajler, katalogowo do hatchback są lejsy 18, a lejsy 19 do kombi:
                            Lesjofors-Coil-Springs-Catalogue-2019 (wycinek).jpg
                            Jutro zrobię foto z innego ujęcia, w każdym razie to jest tuż po wymianie i bez LPG.

                            Komentarz


                            • ramatahatta mógłbyś zmierzyć ile jest od ziemi do rantu błotnika przy okazji wrzutki fotek ?

                              Komentarz


                              • Proszę jeszcze raz z wymiarami - po 15 km od wymiany tyłu na LESJÖFORS 4285719:
                                Clipboard01.jpg
                                W bagażniku tylko koło zapasowe i winda. 1/3 zbiornika benzyny. Bez LPG. Opony 195/65/R15 napompowane tak samo na 2,2bar.

                                Komentarz


                                • ramatahatta Nie jest za twardo jak jeździsz na pusto? Po twoich pomiarach widać, że auto nie jest w poziomie, 3cm różnica. Zastanawiam się czy lejsy ale 18 byłyby odpowiednie. Wg katalogu Inter Cars różnica 18 są 6mm krótsze i średnica sprężyny jest ciut mniejsza.

                                  Komentarz


                                  • @smajler, dla mnie te lejsy 19 (od kombi) nie są za twarde, różnicy komfortu przez i po zmianie nie jestem w stanie wyczuć mimo, że przejechałem tym autem 73k km.
                                    Tył na pusto stoi trochę wyżej (tak chciałem) - natomiast jak dzisiaj z pełnym zbiornikiem benzyny, kierowcą (~60kg) i 2 pasażerami z tyłu (2x~70kg) zmierzyłem odległość od ziemi do rantu błotnika, to z tyłu i przodu wyszło równo po ~67,3 cm.
                                    Lejsy 18 są do standardowego hatchback-a, więc jak masz dodatkowo LPG, to ja w takiej sytuacji wolałbym jednak 19.

                                    Komentarz


                                    • ramatahatta a czy z przodu masz nowe sprężyny? Jeżeli tak to jaki numerek?

                                      Komentarz


                                      • Sprężyn z przodu nie ruszałem, są fabryczne.
                                        Katalogowo przednie są różne do różnych wersji silnikowych - patrz str. 203..205 katalogu lejsów Link

                                        Komentarz


                                        • Czy ktoś się orientuje czy w o2fl da się wymienić ja na lewarku? Czy będzie dość miejsca żeby opuścić wahacz i wyciągnąć sprężynę? Czy konieczny kanał?

                                          Nie chciałbym odkręcać śrub przy kole a jedynie popuścić
                                          Ostatnio edytowany przez kali_sw; 48791.
                                          Mateusz

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez kali_sw Zobacz wpis
                                            Czy ktoś się orientuje czy w o2fl da się wymienić ja na lewarku? Czy będzie dość miejsca żeby opuścić wahacz i wyciągnąć sprężynę? Czy konieczny kanał?

                                            Nie chciałbym odkręcać śrub przy kole a jedynie popuścić
                                            Ja tylne robiłem na żabie, auto na Kobyłce a żaba na manewrowanie wahaczem z zablokowaniem przednich kół naturalnie.
                                            Ostatnio edytowany przez marc.zalu; 50130.

                                            Komentarz


                                            • Dzięki za odpowiedz, właśnie tył mam do wymiany. Jak przyjdą sprężyny to może spróbuję
                                              Mateusz

                                              Komentarz


                                              • po przeczytaniu wątku, zdecydowałem się na montaż LESJÖFORS 4285719 do mojego combiaka. Jeśli ktoś chce wysoko, to będzie wysoko, dla mnie chyba trochę za wysoko, dziwnie mi się jeździ, przyzwyczaiłem się już do lekkiej "motorówki" a teraz czuje się jak w "scoutcie"

                                                sprężyny są długie, ale nie za miękkie, przy zjeździe z progu zwalniającego nie ma efektu bujnięcia tyłem, który miałem na starych sprężynach. Mam nadzieję, że z czasem się nieco "uklepią" i siądą i będzie w sam raz
                                                Mateusz

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez kali_sw Zobacz wpis
                                                  po przeczytaniu wątku, zdecydowałem się na montaż LESJÖFORS 4285719 do mojego combiaka. Jeśli ktoś chce wysoko, to będzie wysoko, dla mnie chyba trochę za wysoko, dziwnie mi się jeździ, przyzwyczaiłem się już do lekkiej "motorówki" a teraz czuje się jak w "scoutcie"

                                                  sprężyny są długie, ale nie za miękkie, przy zjeździe z progu zwalniającego nie ma efektu bujnięcia tyłem, który miałem na starych sprężynach. Mam nadzieję, że z czasem się nieco "uklepią" i siądą i będzie w sam raz
                                                  Będzie Pan Zadowolony

                                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                  Komentarz


                                                  • Przeczytałem cały wątek dwa razy Na tył poszły Lejsy 20 i amortyzatory Sachs + nowe odbojniki oczywiście).Robione na lewarku hydraulicznym. Wcześniej wymienione wahacze więc śruby nowe nie sprawiały problemów. Pacjent O2FL 2.0 TDI kombi. Przed wymianą darłem o progi i inne nierówności przy jeździe z 3-4 osobami na pokładzie. A przy podpięciu lekkiej przyczepki + lekkie 2 motocykle to już była tragedia. Po wymianie zdecydowana poprawa. Nie mierzyłem przed wymianą ale wydaje się,że wysokość podobna. Cel osiągnięty.
                                                    Teraz do kompletu chcę wymienić przód ( sprężyny + amory).
                                                    No i tutaj pytanie (przód potrafi "zanurkować" i przytrzeć zderzakiem przy nierównej drodze czy też nieutwardzonej) co na przód ? Dobrze doczytałem,że Lesjofors 4085710 ? Albo 11'tki ? Z tym,że tych 11 za bardzo w ofercie nie widzę na allegro. Amortyzatory też jakieś szczególnie polecane czy każdy poleci coś innego ?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X